بریتانیا با خروج از اتحادیه اروپا دچار مشکل گردشگری می گردد

به گزارش وبلاگ هیمالیا، احتمال ایجاد مشکل در صنعت گردشگری بریتانیا

علی رغم ابهامات این قضیه، رأی به برگزیت (Brexit) تاثیرات کوتاه مدت و بلندمدت خود را روی صنعت گردشگری داشته است. خروج اخیر بریتانیا از اتحادیه اروپا بعد از نزدیک به چهار دهه عضویت، موضوع بحث های بسیاری بوده است.

بریتانیا با خروج از اتحادیه اروپا دچار مشکل گردشگری می گردد

جیمز مسعود از شرکت تور ها و مسافرت ولینگتون واقع در بریتانیا که ارائه نماینده خدمات سفرهای لوکس برای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است، می گوید: ما نسبت به این قضیه اطمینان داریم که کاهش ارزش پوند در کوتاه مدت برای کسانی که قصد مسافرت در آینده نزدیک به بریتانیا دارند یا اینکه مکررا به این کشور سفر می نمایند، خبر خوبی است به هر حال تا حدی بریتانیا به خصوص لندن به طور ناگهانی کمی مقرون به صرفه تر شده است.

مسعود با اشاره به اینکه، بریتانیا بعد از استقلالش از اروپا در طولانی مدت، میخواهد تا با کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا روابط اقتصادیش را بهبود بخشد، ادامه داد: تاثیر برگزیت بر روی اتحادیه اروپا هر چه که باشد، منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در موقعیت بهتری برای بهره برداری از این جدایی قرار می گیرند و روابط این طرفین با بریتانیا تقویت می گردد.

بریتانیا در سال 2014، نزدیک به 18 میلیارد دلار صادرات به منا داشته است. بریتانیا برای تقویت اقتصاد خود، چشم به صنعت گردشگری، به خصوص از منطقه خاورمیانه دارد.

در دهه اخیر، سفر به لندن با مسافرت نزدیک به 17 میلیون نفر در سال دو برابر شده است. مصارف هزینه ای خاورمیانه ای ها به لندن هم نزدیک به 14 درصد رشد داشته است که به طور خاص، اماراتی ها، کویتی ها و عربستانی ها بیشترین پول را در سفرهای خود هزینه نموده اند. TTN در گذشته گزارش نموده بود که هر مسافر از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس (GCC) در هر سفر به لندن، نزدیک به 4000 پوند (5255 دلار) خرج می نماید.

دیوید کامرون در سخنرانی استعفای خود بیان نمود: بریتانیا علی رغم فرایند پیشرفت مذاکرات خروج، هم چنان تا دو سال بعدی جز اتحادیه اروپاست و تغییرات آنی در شیوه مسافرت به این کشور ایجاد نشده است. وی اضافه کرد: این خروج در آینده ممکن است منجر به ایجاد تدابیر امنیتی شدیدتری در مرزها و حتی افزایش هزینه های سفرهای هوایی گردد اما هیچ چیز هنوز قطعی نیست و تا دو سال بعد از خروج بریتانیا این مسائل عملیاتی نخواهد شد.

منبع: الی گشت

به "بریتانیا با خروج از اتحادیه اروپا دچار مشکل گردشگری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بریتانیا با خروج از اتحادیه اروپا دچار مشکل گردشگری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید