سوپ گوجه فرنگی و فلفل

به گزارش وبلاگ هیمالیا، ترجمه مهرزاد مهاجر:هوا که سرد می گردد، هیچ چیز مثل یک سوپ گرم خوش مزه حال آدم را جا نمی آورد! خوبی سوپ هم این است که می گردد هروقتی از روز، آن را خورد!می توانید صبح آدینه برای خانواده یک سوپ خوش مزه و گرم حاضر کنید و آن ها را سر ذوق بیاورید یا برای ناهار یا شامشان سوپ تدارک ببینید.

سوپ گوجه فرنگی و فلفل

پس نظرتان چیست که در این روز زیبای پاییزی، سوپی سرخ و به رنگ پاییز با هم بپزیم؟ البته سوپ امروز ما هم گرم است و هم تند. اما اگر به فلفل قرمز حساسیت دارید یا غذاهای تند را دوست ندارید، می توانید فلفل قرمز را از دستور آن حذف کنید. فقط دیگر سوپتان تند و آتشین نخواهد شد!

1. ابتدا به دو گوجه فرنگی متوسط، دوتا فلفل قرمز، یک پیاز متوسط و یک تا سه حبه سیر احتیاج دارید. فلفل ها و پیاز را خلالی خرد کنید، گوجه فرنگی را ورقه ورقه کنید و پوست حبه سیر را بگیرید.

2. همه مواد را روی سینی فر پهن کنید. بهتر است زیر مواد، کاغذ روغنی بگذارید یا کمی سینی فر را چرب کنید. در خاتمه، کمی روغن زیتون روی مواد بریزید و سینی را برای 50 دقیقه با درجه 200 درجه سانتی گراد یا 400 درجه فارنهایت در فر بگذارید.

3. تا زمانی که مواد داخل فر آماده شوند، یک قرص عصاره سبزیجات را در تابه ای مناسب بریزید و در 500 میلی لیتر آب گرم حل کنید.

4. وقتی سبزیجات برشته شده، آماده شدند، آن ها را در مخلوط کن یا غذاساز بریزید و مثل پوره، نرم کنید.

5. پوره آماده شده را به تابه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا پوره با آب سبزیجات مخلوط گردد.

6. در دستور اصلی این سوپ از سس وُوسترشر استفاده شده که به اشتباه در ایران به نام سس ورچسترشایر شناخته می گردد. این سس در اکثر سوپرمارکت ها به صورت بسته بندی وجود دارد، ضمن این که می توانید دستور آن را از اینترنت بگیرید و به صورت خانگی آن را درست نموده و به سوپ اضافه کنید.

در خاتمه کمی خامه هم زده در سوپ بریزید و کمی صبر کنید تا سوپ حسابی جا بیفتد.

فوت آخر!

سوپ گوجه فرنگی، بدون کمی جعفری خردشده مزه نمی دهد! پس وقتی سوپ حاضر شدکمی جعفری تازه خردشده به آن اضافه کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "سوپ گوجه فرنگی و فلفل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوپ گوجه فرنگی و فلفل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید