گوگل پلی تابع قانون نو کره جنوبی می گردد

به گزارش وبلاگ هیمالیا به نقل از رویترز، این اقدام جهت پیروی از قانون نو این کشور است که طبق آن اپراتورهای فروشگاه های اپ نمی توانند توسعه دهندگان نرم افزار را وادار نمایند از سیستم های پرداختشان استفاده نمایند.

گوگل پلی تابع قانون نو کره جنوبی می گردد

بیانیه گوگل در حالی منتشر شده که کمیسیون ارتباطات کره (KCC) در ماه سپتامبر از این شرکت آمریکایی خواست تا برنامه های خود برای پیروی از قوانین تازه را اعلام کند.

در اواخر آگوست 2021 میلادی مجلس کره جنوبی اصلاحیه ای به قانون کسب و کار مخابرات این کشور اضافه نمود که قانون آنتی گوگل نام گرفت و به اپراتور فروشگاه های بزرگ اپلیکیشن مانند اپل و گوگل اجازه نمی دهد توسعه دهندگان نرم افزار را وادار به استفاده از سیستم های پرداخت خودشان نمایند. چنین روندی دریافت کمیسیون از خریدهای داخل اپ را متوقف می نماید.

در بیانیه گوگل آمده است: ما به تصمیم مجلس ملی احترام می گذاریم و بعضی تغییرات را در واکنش به قانون تازه را به اشتراک می گذاریم. از جمله این تغییرات آن است که به توسعه دهندگان نرم افزار اجازه داده می گردد کالاهای دیجیتال و سرویس های خود را در اپ بفروشند و علاوه بر سیستم پرداخت گوگل پلی، گزینه استفاده از سیستم پرداخت دیگری نیز برای کاربران در کره جنوبی فراهم می گردد.

گوگل به طور معمول 15 درصد کمیسیون از توسعه دهندگان دریافت می نماید. اما این شرکت اعلام نموده در صورتی که کاربران گزینه سیستم پرداخت جایگزین را انتخاب نمایند، کمیسیونی 11 درصدی از توسعه دهندگان برنامه دریافت می گردد.

هنوز معین نیست چنین اقدامی چه منافعی برای توسعه دهندگان دارد. KCC گفت برنامه گوگل در امسال اجرا می گردد و فقط مختص کره جنوبی است.

در ماه اکتبر اپل به دولت کره جنوبی گفت عملنمودهایش با قانون تازه ارتباطات هماهنگ است و نیازی به تغییر سیاست های اپ استور ندارد. اما KCC گفت از واحد اپل در کره جنوبی می خواهد با وضع سیاستی تازه روش های پرداخت را گسترده تر کند. اگر اپل از این فرایندها پیروی نکند، اقداماتی مانند تحقیقات حقیقت یابی به عنوان پیش عایدی جریمه نقدی یا مجازات های دیگر علیه شرکت انجام خواهد داد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "گوگل پلی تابع قانون نو کره جنوبی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل پلی تابع قانون نو کره جنوبی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید