سال آینده، سال شکوفایی آموزش عالی است، افزایش 30 درصدی اعتبارات دانشگاه ها

به گزارش وبلاگ هیمالیا، معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به اینکه بودجه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری وابسته به وزارت علوم در سال آینده حدود 30 درصد نسبت به سال 1400 رشد دارد، گفت: سال آینده، سال شکوفایی آموزش عالی است و مسائل دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به مراتب بسیار کمتر خواهد شد.

سال آینده، سال شکوفایی آموزش عالی است، افزایش 30 درصدی اعتبارات دانشگاه ها

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ هیمالیا به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، علی خطیبی در نشست روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت به صورت حضوری و مجازی برگزار گردید، اضافه کرد: عایدی اختصاصی دانشگاه ها در سال آینده 6 هزار و 700 میلیارد پیش بینی شده است که نسبت به امسال 32 درصد رشد دارد. بعلاوه بودجه تملک دارایی و سرمایه ای نیز 20 درصد رشد را نشان می دهد.

به گفته خطیبی بودجه پژوهشگاه ها و موسسات پژوهشی نیز 9 الی 15 درصد نسبت به امسال رشد دارد.

معاون اداری، اقتصادی وزارت علوم از رؤسای دانشگاه ها درخواست کرد نسبت به تبیین و انتشار دستاوردهای دانشگاه ها در حوزه علوم و فناوری در جامعه اهتمام ویژه داشته باشند تا فعالیت ها و افتخارات دانشگاهی برای عموم جامعه به صورت ملموس و روشن معین باشد.

خطیبی گفت: شایسته است دستگاه های متولی بودجه و مراجع قانون گذار نسبت به اهمیت اقدامات اجرا شده در دانشگاه ها اطلاعات کافی داشته باشند تا برای حمایت از این فعالیت ها و اقدامات ارزشمند دانشگاهیان، بودجه و اعتبار لازم و کافی تخصیص داده گردد.

این مقام مسوول با تاکید بر اهمیت تخصیص به موقع و کافی اعتبارات در پیش برد امور علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و فناوری از مسئولان سازمان برنامه و بودجه درخواست کرد نسبت به این موضوع اهتمام و توجه کافی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "سال آینده، سال شکوفایی آموزش عالی است، افزایش 30 درصدی اعتبارات دانشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال آینده، سال شکوفایی آموزش عالی است، افزایش 30 درصدی اعتبارات دانشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید