معاون وزیر بهداشت: از موج پنجم کرونا رد نشده ایم

به گزارش وبلاگ هیمالیا، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه هنوز از موج پنجم کرونا رد نشده ایم، گفت: عبور از موج پنجم به رعایت دستورالعمل ها بستگی دارد.

معاون وزیر بهداشت: از موج پنجم کرونا رد نشده ایم

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ هیمالیا، قاسم جان بابایی روز چهارشنبه در گفت وگویی خبری گفت: هنوز از موج پنجم عبور نکرده ایم با وجود آنکه شرایط و اندازه بستری ها و فوتی ها رو به کاهش است.

وی اضافه کرد: گاهی ممکن است این شرایط رو به کاهش در بعضی استان ها که دستورالعمل ها به درستی رعایت ننمایند طولانی شود.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: در تجربه های قبل دیدیم گاهی یک پیک در استانی یک تا دو ماه طول می کشد اما در بعضی استان ها، تا چهار ماه هم طول می کشد که نمونه های آن را در استان های بزرگ داشتیم.

وی درباره چرایی این شرایط شرح داد: این شرایط به اندازه رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی برمی شود.

جان بابایی گفت: هر چه مردم اصول بهداشتی که بارها در رسانه اسم شده رعایت نمایند و از تجمعات دوری، فاصله گذاری را رعایت و از ماسک استفاده نمایند می توان از موج پنجم عبور کرد.

به گزارش ایرنا، اظهارات معاون وزیر بهداشت در حالیست که اپلیکشین ماسک 23 شهریور ماه از عبور کشور از خیز پنجم کرونا اطلاع داد و بعلاوه 26 شهریور ماه در برآوردی دیگر بیان کرد تهران و چندین شهرستان از شرایط قرمز کرونایی خارج شده اند.

پنجم کرونا که از ابتدای تیر ماه از جنوب شروع شد و به مرکز کشور رسید.

تلفات کرونا در کشور 28 مرداد ماه از مرز یکصد هزار نفر عبور کرد و روز سه شنبه دوم شهریور ماه با 709 مورد مرگ، رکورد تلفات روزانه طی 19 ماه گذشته شکست.

کرونا اوایل اسفند 98 در ایران شیوع یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "معاون وزیر بهداشت: از موج پنجم کرونا رد نشده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر بهداشت: از موج پنجم کرونا رد نشده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید