ستاد تنظیم بازار: قیمت فراوری روی کالاها درج می گردد

به گزارش وبلاگ هیمالیا، تهران (پانا) - شانزدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس جمهوری و با حضور وزرای کشور، صمت، جهاد کشاورزی، دادگستری و جمعی از مسئولان دستگاه های مرتبط برگزار گردید.

ستاد تنظیم بازار: قیمت فراوری روی کالاها درج می گردد

در این جلسه وزیر جهاد کشاورزی گزارشی درباره شرایط بعضی اقلام مصرفی از جمله گوشت، برنج و ... ارائه داد. در این زمینه مقرر شد کارگروه تخصصی تنظیم بازار اقلام کشاورزی ذیل ستاد تنظیم بازار در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل گردد.

در این جلسه به منظور شفافسازی هزینه های نظام توزیع، جلوگیری از اجحاف در حق مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان و سواستفاده های احتمالی تمامی واحد های فراورینماینده و واردنماینده مکلف شدند به تدریج و با ابلاغ سازمان حمایت از فراورینمایندگان و مصرف نمایندگان بجای قیمت مصرف نماینده، قیمت فراوری یا واردات شامل همه هزینه ها و سودهای قانونی با لحاظ مالیات بر ارزش افزوده را بر روی کالاها درج نمایند.

بر این اساس مقرر شد تا قیمت مصرف نماینده برای کالاهای مصرفی ابلاغ شده حداکثر 30 درصد و برای کالاهای سرمایه ای حداکثر 20 درصد بیشتر از قیمت فراوری نباشد. بر مبنای این مصوبه مردم می توانند در صورت شناسایی تخلف موضوع را به سازمان تعزیرات اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ستاد تنظیم بازار: قیمت فراوری روی کالاها درج می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاد تنظیم بازار: قیمت فراوری روی کالاها درج می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید