هپکو نماد ناکارآمدی در خصوصی سازی، زنگ خاتمه ریخت وپاش در شرکت های دارای حقوق معوق زده گردد

به گزارش وبلاگ هیمالیا، خبرنگاران/مرکزی استاندار مرکزی گفت: مدیریت و حاکمیت وظیفه تامین چند مولفه از جمله عدالت، رفاه و امنیت را بر عهده دارد، بر این اساس دیوان سالاری استان مرکزی را به نفع عدالت و امنیت و رفاه مردم استان می شکنیم.

هپکو نماد ناکارآمدی در خصوصی سازی، زنگ خاتمه ریخت وپاش در شرکت های دارای حقوق معوق زده گردد

فرزاد مخلص الائمه روز شنبه 6 آذر در جلسه هیئت رئیسه فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با تشکل های کارگری و کارفرمایی استان مرکزی اظهار کرد: مباحث کارگری استان مرکزی به عنوان یک استانی که قطب صنعتی کشور است و در دیگر حوزه ها نیز ظرفیت هایی دارد، تنها مربوط به اراک نیست و کل استان را در بر میگیرد، در بعضی شهرهای استان کمبود نیروی کار داریم، همه مسائل اراک نیز محدود به حدفاصل دروازه تهران تا سه راهی خمین و همه مسائل کارگری نیز محدود به آذرآب و هپکو نیست گرچه هپکو نماد ناکارآمدی در موردی سازی است و مسائل آن باید به طور جدی دنبال گردد.

وی افزود: صنعت استان و صنایع بزرگی که نماد صنعت استان شده اند، شرایط خاص خود را دارند و مسائل آنها باید به صورت ویژه دنبال گردد.مسائل مالی در کشور و در استان به موقع تصمیم گیری نمی گردد لذا انباشت مسائل صورت می گیرد و بعدا در شرایطی قرار می گیریم که دیگر امکان حل یکپارچه مسائل مهیا نخواهد شد و کشور در حوزه تحریم داخلی به این شرایط امروز می رسد.

استاندار مرکزی توضیح داد: اگر خصوصی سازی در کشور دچار فساد شده و کار به جایی رسیده که بخش زیادی از بدنه مدیریت کشور از این فرآیند ناامید و پشیمان شده اند، راه چاره هایی داشته و دارد و هنوز هم می توان با راهکارهایی این مسائل را برطرف کرد، مجلس می تواند با یک ماده واحده عرصه و زمین را از خصوصی سازی خارج کند.در حوزه کارت

بازرگانی نیز مفاسدی که اقتصاد کشور را گرفته عمدتا با یک نیم خط تصمیم گیری در حوزه قانونگذاری و مقررات گذاری در دولت قابل حل است.

مخلص الائمه خطاب به سازمان ها و شرکت های دولتی وابسته به دولت اعلام کرد: امیدواریم زنگ سرانجام ریخت و پاش در شرکت هایی که حقوق معوق دارند زده گردد که البته این زنگ در روز معارفه بنده نیز اعلام شد و با قدرت نیز این مهم را پیگیری خواهیم کرد، اجازه نمی دهیم شرکت های درگیر با چنین مسئله ای، ریخت و پاش نمایند که این مهم در استانداری نیز در حال اجرا است.

وی افزود: هرآنچه در استان مرکزی قابلیت فراوری دارد، اگر در کشور وارد گردد حتما با قدرت و با استفاده از ابزار قانون و ابزار موجود در ماده 23 قانون حمایت از کالای ایرانی آن را پیگیری خواهیم کرد و معطل مدعی العموم هم نخواهیم ماند.در مورد هپکو نیز این اقدام را انجام دادیم، بیش از 22 سال است که بنده با هپکو در ارتباط هستم، هپکو آماده حرکت است و تنها احتیاجمند اصلاح مدیریتی و سهامداری و برخورد با رانت خواران فاسد است.

استاندار مرکزی اعلام کرد: تاسیس شرکت هایی در ابعاد 4 یا 5 هزار نفر در اقتصاد ایران منتفی است و چنین شرکت هایی ساخته نخواهد شد، اکنون شرکت هایی هستند که همچون ماشین سازی 4 هزار نفر نیرو داشته اند که الان نیروهای آنها به سبب مسائلی از جمله مسائل بانکی و تحریم و...به کمتر از 2 هزار نفر رسیده است.

مخلص الائمه اعلام کرد: برطرف مسائل بنگاه های مالی و کارگری در استان راه چاره مالی و مدیریتی دارد و راه چاره امنیتی و سیاسی احتیاج ندارند، تا الان نیز در مقابل اینکه خیلی از این موارد در شورای تامین رسیدگی گردد مقاومت کردیم .مدیریت و حاکمیت وظیفه تامین چند مولفه از جمله عدالت، رفاه و امنیت را بر عهده دارد، دیوان سالاری استان مرکزی را به نفع عدالت و امنیت و رفاه مردم استان می شکنیم.

وی توضیح داد: فراوری آند در استان کار در حال پیگیری است تا موانع موجود در این جهت از جمله مسائل زیست محیطی و احتمالا دست های پشت پرده برداشته گردد.در حوزه های صنعتی دنبال کردن بازارهای مالی را توصیه می کنیم. به زودی دیپلماسی مالی استان مرکزی را فعال می کنیم و ساختاری نیز تصویب می گردد که طی این ساختار زمینه صادرات فراوریات صنعتی استان مهیا گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "هپکو نماد ناکارآمدی در خصوصی سازی، زنگ خاتمه ریخت وپاش در شرکت های دارای حقوق معوق زده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هپکو نماد ناکارآمدی در خصوصی سازی، زنگ خاتمه ریخت وپاش در شرکت های دارای حقوق معوق زده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید