هیچ مانعی برای توسعه روابط با بلاروس نداریم

به گزارش وبلاگ هیمالیا، خبرگزاری خبرنگاران-استاندار آذربایجان شرقی در ملاقات با سفیر بلاروس در تهران، توسعه مناسبات و همکاری های مشترک کشورهای منطقه را برترین راه چاره برای شکستن تحریم های ظالمانه بیان کرد و گفت: هیچ مانعی برای توسعه روابط مالی، تجاری و فرهنگی با بلاروس نداریم.

هیچ مانعی برای توسعه روابط با بلاروس نداریم

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛عابدین خرّم با اشاره به پیشینه روابط استان آذربایجان شرقی و استان ماگیلیوف بلاروس، گفت: امیدواریم فصل نوینی از این روابط شروع شده و بهتر از قبل ادامه یابد.

وی با اشاره به ظرفیت های آذربایجان شرقی در بخش های مختلف، از سفیر بلاروس خواست تا زمینه حضور هیأت های مالی و تجاری این کشور برای بازدید از ظرفیت های صنعتی و فراوریی استان را مهیا کند.

خرّم با بیان اینکه روابط دو طرف در همه زمینه ها باید توسعه یابد، گفت: هیچ مانعی برای توسعه روابط وجود ندارد و باید بدون معطلی، ظرفیت های مشترک همکاری را فعال کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی، گردشگری و اتصال به حوزه اوراسیا را از زمینه های مناسب برای همکاری مشترک ذکر کرد و گفت: اراده جدی دو کشور برای توسعه روابط باید برای تجار و فعالان بخش خصوصی ملموس و قابل مشاهده بوده و به عنوان الگویی در سطح منطقه معرفی گردد.

وی گفت: قدم اول در این زمینه، برگزاری نمایشگاه های مشترک برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی هاست و برداشت ما این است که بسترهای همکاری در همه زمینه ها آماده است.

سفیر بلاروس در تهران هم در این ملاقات ارتباط استان های دو کشور را در توسعه روابط دوجانبه مهم دانست و گفت: برای توسعه روابط احتیاج به کوشش های بیشتر برای استفاده از ظرفیت های مشترک داریم.

دمیتری کالتسوف با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، گفت: در نظر داریم سال 2023 را به مناسبت سی امین سالگرد شروع روابط ایران و بلاروس، سال دوستی بین دو کشور برگزار کنیم و برنامه های ویژه ای هم برای استان های آذربایجان شرقی و ماگیلیوف خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه دو کشور ظرفیت های زیادی برای توسعه روابط مالی دارند، اضافه کرد: توانمندی های مالی آذربایجان شرقی و شرکت های بلاروس، مکمل یکدیگر است و ما آماده ایم در تأمین احتیاجمندی های صنعتی این استان بویژه در حوزه تجهیزات شهرسازی و راه سازی همکاری کنیم.

کالتسوف بعلاوه با اشاره به همکاری مشترک ایران و بلاروس در فراوری خودروهای سنگین در تبریز، گفت: فراوریات این شرکت یکی از زمینه های همکاری است و ما علاقه مندیم در نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی آذربایجان شرقی همکاری داشته باشیم.

سفیر بلاروس بعلاوه ظرفیت ترانزیتی آذربایجان شرقی را برای توسعه تجارت در سطح منطقه موثر دانست و گفت: در حال حاضر موافقت نامه موقت بلاروس با کشورهای حوزه اوراسیا فعال شده و این موضوع می تواند به توسعه روابط بازرگانی با ایران یاری کند. ایازی خبرگزاری وبلاگ هیمالیا در تبریز

منبع: خبرگزاری آریا

به "هیچ مانعی برای توسعه روابط با بلاروس نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ مانعی برای توسعه روابط با بلاروس نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید