عراقچی راهی وین شد

به گزارش وبلاگ هیمالیا، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیئت مذاکره کننده کشورمان، جهت برگزاری ادامه مذکرات با گروه 1+4 راهی وین پایتخت اتریش شد.

عراقچی راهی وین شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ هیمالیا، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیئت مذاکره کننده کشورمان، جهت برگزاری ادامه مذکرات با گروه 1+4 راهی وین پایتخت اتریش شد.

قرار است دیدارها و رایزنی ها با اعضای باقی مانده برجام از امروز به صورت دو و چندجانبه آغاز شده و در روزهای آینده ادامه یابد.

در این دور از گفت وگوها نیز نمایندگانی از سایر دستگاه های ذیربط از جمله وزارت نفت و بانک مرکزی در ترکیب هیئت کشورمان حضور دارند.

هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیئت دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 1+4 -شامل روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان و با حضور معاون دبیرکل سرویس اقدامات خارجی اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده این نشست- از سه شنبه 17 فرودین در وین آغاز شد.

در گفت وگوهای این نشست، شروط ایران برای بازگشت طرفین به تعهدات خود در برجام پس از لغو عملی همه تحریم ها از سوی آمریکا و راستی آزمایی طرف ایرانی، بررسی می شود. جمهوری اسلامی ایران که پس از نقض تعهدات برجامی از سوی سه کشور اروپایی و خروج آمریکا از برجام، مطابق بندهای 26 و 36 برجام اقدام به کاهش تعهدات خود کرده بود، در این گفت وگوها تأکید دارد تا لغو عملی همه تحریم ها و انجام راستی آزمایی، به تعهدات سابق بازنخواهد گشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عراقچی راهی وین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراقچی راهی وین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید