مهمترین عامل پس زدگی فاضلاب در کرمانشاه چیست؟

به گزارش وبلاگ هیمالیا، معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : راهنمایی غیراصولی رواناب ها مهمترین عامل پس زدگی فاضلاب در کرمانشاه است.

مهمترین عامل پس زدگی فاضلاب در کرمانشاه چیست؟

به گزارش وبلاگ هیمالیا از کرمانشاه، ایرج شهبازی معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : راهنمایی آب های سطحی به شبکه جمع آوری فاضلاب موجب ورود آب خارج از ظرفیت به درون شبکه و پس زدگی آن به منازل و معابر می گردد.

او با اشاره به اینکه بیشترین پس زدگی فاضلاب در بافت قدیمی شهر اتفاق می افتد گفت : توپوگرافی خاص آن منطقه ها، سیستم فاضلاب سنتی و وجود زیرزمین ها و اماکن زیر تراز 60 سانتیمتر از دلایل پس زدگی فاضلاب در این منطقه ها است.

او اضافه نمود: شبکه جمع آوری فاضلاب شهری به صورت مجزا برای جمع آوری و دفع فاضلاب های خانگی طراحی شده است و محدود بودن حجم شبکه، راهنمایی غیر اصولی روان آب ها به همراه شن و ماسه و گل و لای به شبکه فاضلاب، موجب انسداد و پس زدگی فاضلاب به منازل و آب گرفتگی معابر می گردد.

شهبازی اضافه نمود: ورود گل و لای و زباله ها به شبکه فاضلاب، نه تنها موجب احتیاج به شست و شوی شبکه می گردد بلکه رسیدن زباله ها به تصفیه خانه فاضلاب هم، آسیب هایی به زباله گیرها، تاسیسات دانه گیر و سیستم هوادهی وارد می نماید .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مهمترین عامل پس زدگی فاضلاب در کرمانشاه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین عامل پس زدگی فاضلاب در کرمانشاه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید