تعاریف و اصطلاحات

مهمترین عامل پس زدگی فاضلاب در کرمانشاه چیست؟

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : راهنمایی غیراصولی رواناب ها مهمترین عامل پس زدگی فاضلاب در کرمانشاه است.

30 فروردین 1401

15 اردیبهشت، روزی که به نام شیراز نامگذاری شد

روز شیرازشیراز یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران است، شهری تماشایی با باغ ها و آثار تاریخی فراوان که نه فقط گردشگران داخلی بلکه گردشگران زیادی هم از خارج کشور دارد. اهمیت این شهر در حدی است که حتی روزی در تقویم هم برای آن در نظر گرفته شده و 15 اردیبهشت به...

28 فروردین 1401

چگونه رمز وایفای را در ویندوز 10 پیدا کنیم؟

رمز وای فای خود را فراموش کردید و دنبال راهی برای پیدا کردن مجدد آن هستید؟ در این مقاله نحوه مشاهده رمز وای فای در ویندوز 10 را به شما آموزش خواهیم داد.

21 دی 1400

مسئله مخاطب، وجه تمایز ادبیات کودک و نوجوان با ادبیات بزرگسال است

تهران (پانا) - سیزدهمین نشست مجازی از مجموعه برنامه سخن؛ جستاری در ادبیات و شعر پارسی با موضوع بازنمایی مهاجرت در ادبیات کودک و نوجوان ایران سه شنبه 18 آبان در صفحه اینستاگرام خانه هنرمندان ایران برگزار گشت.

8 دی 1400

8 نکته برای یادگیری سریع مایکروسافت اکسل

نرم افزار مایکروسافت اکسل یکی از نرم افزار هایست که بیشتر افراد از آن می ترسند. در واقع یکی از دلیل هایی که باعث شده است تا بیشتر افراد در زمان روبرو شدن با این نرم افزار بسیار محتاطانه عمل نمایند این است که نرم افزار اکسل نرم افزاری پیچیده و دارای تابع...

11 آذر 1400

بهترین واکسن برای نوجوانان چیست؟

خبرنگاران/خراسان جنوبی یک داروساز در خراسان جنوبی گفت: برای افراد سنین 12 تا 18 سال توصیه می شود واکسن سینوفارم تزریق شود؛ به دلیل اینکه مطالعات بیشتر و تزریقات بیشتری در مورد این واکسن اجرا شده و قابل تایید است، اما پس از مطالعات بیشتر بر روی واکسن پاستوکووک...

5 آذر 1400

رژیم غذایی حجمی چیست؟

پیروی از یک نوع رژیم غذایی سالم به ما یاری می نماید سالم تر و شاداب تر زندگی کنیم، کمتر بیمار شویم و عمر طولانی تری داشته باشیم. یکی از برترین رژیم های غذایی معروف رژیم حجمی میباشد که در مطلب زیر توضیحاتی را ارائه داده ایم. با ما همراه باشید.

17 آبان 1400

مبارزه با چاقی با چند راه حل ساده

فرارو/ اراده، هدف و انگیزه سه ستون اصلی برای ساخت، ساختمان لاغری و کاهش وزن است. عزم خود را جزم کنید، هدف خود را روی یک تابلو بنویسید و هر روز اراده خود را تقویت کنید.

24 مرداد 1400

پاسخ به اظهارات مجیدی و یک آرزو در پرسپولیس، یک مورد حمایت نداشتیم

به گزارش خبرنگاران، رقابت های انتخابی مقدماتی جام جهانی قطر با صعود تیم ملی فوتبال ایران به اسم صدرنشین گروه C رقم خورد تا شاگردان دراگان اسکوچیچ با انگیزه بیشتری به ایران بازگشته و خود را برای ادامه رقابت های فوتبال باشگاهی کشور آماده نمایند.

28 تیر 1400

دلیل استفاده از کندگیر کننده ها در بتن

امروزه افزودنی هایی مانند کندگیر نماینده های بتن نقش مهمی در دوام و اجرای بتن ایفا می نمایند و قابلیت های ویژه به آن می بخشند. مهم ترین عاملی که بر عملکرد کندگیر نماینده ها اثر می گذارد دما است. در واقع این افزودنی ها برای جلوگیری از مشکلاتی که در اثر هوای...

24 خرداد 1400

علت سوراخ شدن ریه بیماران کرونایی چیست؟

یک پزشک فوق تخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: در سیر بیماری کرونا برخی از افراد دچار درگیرهای تنفسی هم می شوند؛ زمانی که ریه درگیر می گردد فاز تنفسی می تواند به صورت حاد بروز کند و باعث بستری شدن بیماران گردد.

12 اردیبهشت 1400

سیروس میمنت: کیوان، دن کیشوت نون خ است خبرنگاران

بازیگر سریال نون خگفت: یکی از اصلی ترین وظیفه های صداوسیما این است که مناطق زیبای ایران و هر اقلیمی در این کشور را به مردم بشناساند و این کم کاری ما است که در این سالها کمتر به این سمت رفتیم.

1 اردیبهشت 1400

برهانی: روی 2 صحنه غافلگیر شدیم و در نیمه دوم رشید را ندیدیم، فصل گذشته در این مقطع استقلال پنجم بود

گروه استان ها- آرش برهانی مربی تیم فوتبال استقلال اعتقاد دارد، تیمش در دیدار مقابل سپاهان روی دو ضربه ایستگاهی و با غافلگیری گل خورده است.

25 اسفند 1399

در صورت اجاره آپارتمان مبله در تهران به این نکات توجه کنید!

با افزایش روز افزون میزان سفر، بسیاری از مسافران قصد دارند که چندین روز سفر خود را در محیطی مناسب اقامت نمایند. طبیعتا پیدا کردن مکانی مناسب و با قیمتی به صرفه نیازمند صرف کردن وقت بسیار زیادی می باشد. اما با کمی تحقیق می توان بهترین گزینه ها برای اجاره...

21 اسفند 1399

تعبیر خواب طلا - معنی دیدن طلا در خواب چیست؟

تعبیر خواب طلا بیانگر تمامی چیزهای ارزشمند زندگی شما در بیداری است. با تعبیر خواب طلا خریدن، پیدا کردن طلا در خواب، دیدن طلا در خواب برای زن یا دختر مجرد و... همراهتان هستیم.

17 اسفند 1399

چرا در ترجمه کم آورده ایم؟!

محمد ماکویی؛ دایی جان، آقای علی اصغر سعیدی، که از مترجمان خوش نام و خوب کشور بودند، اعتقاد داشتند که ترجمه کاری شاق تر از تالیف است، زیرا کسی که به زبان مادری آشنایی کامل دارد ممکن است بتواند خوب بنویسد، اما اگر او بخواهد وارد وادی ترجمه گردد، حتما باید...

20 بهمن 1399

اخباری: به تبعیض میان تیم ها معترض هستیم، مسئولان برگزاری لیگ شائبه ایجاد می نمایند

سرمربی تیم فوتبال ماشین سازی نوع برنامه ریزی مسابقات لیگ برتر را شائبه برانگیز دانست و گفت: مسئولان برگزاری لیگ این شائبه ها را ایجاد می نمایند.

14 بهمن 1399

آشنایی با داروی کلرامفنیکل و موارد مصرف آن

کلرامفنیکل (Chloramphenicol) از آنتی بیوتیک هایی است که به منظور درمان عفونت های باکتریایی مثل عفونت های چشم و گوش تجویز می گردد. کم خونی، مسائل گوارشی و مسائل بینایی بعضی از عوارض مصرف این دارو هستند.

6 بهمن 1399

کیهان مدعی شد: اینستاگرام فارسی AFC فالوئر خریده، فردوسی پور از تلوبیون مغلوب شد

خبرنگاران : بعضی خبرهای غیررسمی حاکی است افزایش تعداد دنبال کنندگان صفحه اینستاگرام فارسی AFC نیز طبیعی نبوده است که با توجه به خرید و فروش معمول (فالوئر) در فضای مجازی مسئله ای دور از ذهن نیست و وقتی افراد عادی می توانند...

3 بهمن 1399

کمپانی های معروفی که در طول جنگ جهانی دوم با آلمان نازی همکاری داشتند

باید گفت که برخی از کمپانی هایی که در این فهرست به آن ها اشاره می شود، اصالتاً آلمانی بوده و بدین ترتیب همکاری آن ها با آدولف هیتلر و حزب نازی قابل درک است، همچنین برخی نیز کمپانی های خارجی هستند.

8 دی 1399
تعداد: (30)