میزبانی چین از گنجینه های مشرق زمین

به گزارش وبلاگ هیمالیا، نمایشگاهی از آثار نگارگری ایران، متعلق به گنجینه های موزۀ ملی ملک، موزۀ هنرهای معاصر اصفهان، موزۀ رضا عباسی و کاخ موزۀ چهلستون، بعدازظهر امروز در موزۀ هنرهای کلکسیون شانگهای افتتاح می گردد.

میزبانی چین از گنجینه های مشرق زمین

ایسنا: مهدی تمیزی، مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان با اعلام این خبر گفت: یکی از پویاترین وجوه فرهنگی جوامع در هر دوره ای، هنر آن ملت است. هنری که برآمده از فرهنگ، زیست، ادبیات، آداب و رسوم اجتماعی است و در پناه زیبایی شناسی، به نمونه ای نادر، گویا و نسخه ای تاریخی تبدیل می گردد.

او ادامه داد: نام نمایشگاهی که از امروز در موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای چین افتتاح می گردد و تا هشتم اسفندماه امسال برپا خواهد بود، گنجینه های مشرق زمین است و به نگارگری ایران می پردازد.

مدیر موزۀ هنرهای معاصر اصفهان توضیح داد: نگارگری ایرانی، در خط و ربط شکل و مفهوم و در کاربست و کارگاه، بی شباهت به نگاره های چینی نیست. این همانندی، بی آنکه هویت را مخدوش کند، پیوندی انسانی و تاریخی میان چندین نسل از چندین هزاره می سازد. این گونه است که زبان هنر، بی مرز و بی ادعا، با هر مخاطبی به گفت و شنود می نشیند.

او اضافه نمود: اثر هنری را باید نوشید و نیوشید. اصوات، در لابه لای فرم ها، نوایی نو بر گوش و جان مخاطب می نشاند.

به گفتۀ تمیزی، در این نمایشگاه که با توجه به رعایت مقتضیات دوران کرونا برگزار می گردد، مجموعه ای از تصاویر آثار نگارگری ایرانی از چهار موزه، انتخاب شده و بنیاد هنری بردبار و موزه هنرهای کلکسیون شانگهای (Shanghai Art Collection Museum) برگزاری این نمایشگاه را بر عهده دارند.

منبع: توریسم آنلاین

به "میزبانی چین از گنجینه های مشرق زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزبانی چین از گنجینه های مشرق زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید