پیغام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مناسبت روز گردشگری

به گزارش وبلاگ هیمالیا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن تبریک روز جهانی گردشگری بر فعالان این عرصه، بر گرامی داشت این روز به عنوان روز ملی گردشگری تاکید نمود و آن را روز دوستی ملت ها دانست.

پیغام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مناسبت روز گردشگری

دکتر علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی در پیامی به مناسبت روز دنیای توریستی، این روز را به همه فعالان، ذی نفعان، علاقه مندان و دغدغه مندان این حوزه فراگیر تبریک گفت. وی با اشاره به جایگاه این رویداد فراملی در عرصه های بین الملل، بر لزوم گرامی داشت این روز به عنوان روز ملی توریستی تاکید نمود.

مونسان با اشاره به شعار سال جاری سازمان دنیای توریستی مبنی بر توریستی و توسعه روستایی همه فعالان صنعت توریستی، روستاها و روستاییان را از بازیگران مهم در عرصه توریستی، خصوصاً در حوزه بوم گردی ها دانست و توضیح داد:

امید بر این است که برنامه ریزی برای فعالیت دو هزار واحد بوم گردی در سراسر کشور طلیعه امیدبخشی از آبادانی روستاها باشد؛ هرچند افزایش 50 درصدی هتل ها و واحدهای اقامتی کشور و متقابلاً قرار گرفتن سفر در سبد خانوارها نیز اثرات مضاعف بر فرایند توسعه منطقه ها محروم، کمترشناخته شده و روستاهای کشور در پی خواهد داشت.

وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی ضمن تاکید بر این موضوع که توسعه توریستی در اقصی نقاط کشور و در همه نقاط دنیا موجب تقویت همبستگی و اشتراک منافع ملی و طبعاً اشاعه فرهنگ تحمل و مدارا می گردد، گفت:

باید بگوییم روز دنیای توریستی روز دوستی ملت ها هم است. روزی که تنازع جای خود را به تفاهم می دهد و با درک فلسفه توریستی به ادراک بهتری از دنیا می رسیم.

علی اصغر مونسان بعلاوه ضمن اشاره به سیلاب اوایل سال 98 و شیوع ویروس کرونا در اواخر این سال، اعلام کرد:

در انتها سال 98 رکورد ورود هشت میلیون و 800 هزار توریست خارجی به کشور به دست آمد. ما در این بحران کوشش کردیم حمایت های مادی و معنوی را توأمان در اختیار واحدها و تأسیسات توریستی قرار دهیم و هم اکنون در انتظار جهشی بلافاصله، در توریستی برای دوره پس از کرونا هستیم. امیدواریم بتوانیم با مشارکت مردم و همراهی بخش خصوصی و سرمایه گذاران غیردولتی این مسئولیت را همان گونه که شایسته ملت بزرگ ایران باشد به خوبی انجام دهیم.

منبع: کجارو / میراث آریا

به "پیغام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مناسبت روز گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مناسبت روز گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید