کردستان مرکز تحقیقات سلامت گندم کشور می گردد

به گزارش وبلاگ هیمالیا، دارایی گفت: کردستان در زمینه سلامت گندم کار های خوبی انجام داده و می تواند قطب خیلی خوبی برای بحث سلامت گندم و مرکز تحقیقات سلامت این محصول در وزارت بهداشت گردد.

کردستان مرکز تحقیقات سلامت گندم کشور می گردد

وبلاگ هیمالیا سنندج - دکتر بهرام دارایی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در مراسم تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بحث سلامت غذا در کردستان به عنوان استان مرزی که تبادلات مرزی دارد، اهمیت ویژه داشته و با توجه به وجود بازارچه های مرزی و کولبرانی که به جابجایی محصولات سلامت محور اشتغال دارند، سنجش سلامت کالا در آن مهم است.

دارایی با بیان اینکه امروز کردستان به ساحل آرامش رسیده و امیدواریم زمینه بهره مندی مرزبانان صادق سختکوش و قانع استان از خدمات بهتر و بیشتر فراهم گردد، گفت: استان کردستان و دانشگاه علوم پزشکی امکانات خوبی دارد که بصورت ویژه جذب شده و منحصر به فرد است و امیدواریم از رنج و محنت مردم برای سفر های درمانی کم کند.

رییس سازمان غذا و داروی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به مرزی بودن کردستان، توجه ما به معاونت غذا و داروی استان ویژه بوده و باید آزمایشگاه مجهزی داشته باشد که علاه بر خدمترسانی به داخل استان به استان های اطراف هم یاری کند تا دانشگاه پیشرفت متوازن خود را با جذب نخبگان و نگهداری آن ها ادامه دهد.

دارایی می گوید: همدلی و همراهی مدیران اجرایی استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رویکرد مناسب و قابل توجهی است که با ادامه آن می گردد، زمینه تعالی و پیشرفت بیشتر را فراهم کرد.

تاکید بر عدالت محوری و جذب نخبگان به وسیله روسای قدیم و تازه دانشگاه علوم پزشکی کردستان

رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این مراسم گفت: عدالت محوری در تمام امور به ویژه در جذب نیرو، سرلوحه عملکردم در دانشگاه بود تا کسی بر اساس توصیه و سفارش به کار گرفته نگردد.

دکتر فرزین رضاعی با بزرگداشت یاد شهدای سلامت که تا آخرین نفس دست از کوشش برنداشتند، گفت: در شرایط بحران کرونا برای تامین بسیاری از تجهیزات مشکل داشتیم که با تدبیر و هماهنگی مسوولان وقت استان، کوشش شد تا این کمبود مانعی برای حفاطت از سلامت مردم نباشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرستان نیز گفت: موضوع سلامت در کنار امنیت مهمترین بخش های حکمرانی هر جامعه ای است که نبود آن جامعه را به هرج و مرج می کشاند.

دکتر فریدون عبدالملکی گفت: سلامت چند رکن دارد که جسم، روان و مسایل اجتماعی را در بر می گیرد که از هم قابل تفکیک نیست و بر هم اثر دارد.

او گفت: آنچه که حساسیت و ظرافت اصول و ارزش های حاکم بر تامین سلامت را افزایش می دهد، حفظ کرامت انسان است که امیدواریم با توزیع مناسب سرمایه ها بگردد ایجاد دسترسی آسان مردم به خدمات را فراهم کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرستان با تاکید بر اینکه استفاده درست و بجا از منابع رضایتمندی را ایجاد می نماید، گفت: مدیریت علم استفاده بهینه از همه منابع است که در نظام سلامت مهمترین سرمایه منابع انسانی آن است که در نبرد بی سابقه کرونا، همکاران حوزه سلامت بخوبی درخشیدند و با تقدیم شهید آن را کنترل کردند که این کوشش باید کماکان ادامه یابد.

دکتر عبدالملکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی همچون قطاری روی ریل است که خدمات مستمری دارد و در ارائه آن از بهورزان در عمق روستا تا مدیران فعالیت دارند و کوشش می نمایند.

او می گوید: دانشجویان به عنوان منابع اررشمند سرمایه ای و مدیران آینده هستند که از آن ها می خواهم تحصیل خود را با انگیزه و کوشش ادامه دهند.

در این مراسم با قدردانی از خدمات 2 ساله دکتر فرزین رضاعی، دکتر فریدون عبدالملکی به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان معرفی گردید.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کردستان مرکز تحقیقات سلامت گندم کشور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کردستان مرکز تحقیقات سلامت گندم کشور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید