صنایع دستی

پیغام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مناسبت روز گردشگری

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن تبریک روز جهانی گردشگری بر فعالان این عرصه، بر گرامی داشت این روز به عنوان روز ملی گردشگری تاکید نمود و آن را روز دوستی ملت ها دانست.

9 اردیبهشت 1401

بیست اتوبوس به چرخه گردشگری شهری تهران اضافه می گردد

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، بیست اتوبوس به چرخه گردشگری شهری تهران اضافه می گردد.

7 اردیبهشت 1401

15 اردیبهشت، روزی که به نام شیراز نامگذاری شد

روز شیرازشیراز یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران است، شهری تماشایی با باغ ها و آثار تاریخی فراوان که نه فقط گردشگران داخلی بلکه گردشگران زیادی هم از خارج کشور دارد. اهمیت این شهر در حدی است که حتی روزی در تقویم هم برای آن در نظر گرفته شده و 15 اردیبهشت به...

28 فروردین 1401

عشق آباد در یک نگاه

عشق آباد در کشور ترکمنستان واقع شده است و به لطف ساختمان هایی با معماری زیبا، موزه های متعدد، طبیعت زیبا و بکر و... یک مقصد عالی برای گردشگری به شمار میرود.

23 فروردین 1401

پرونده ثبت جهانی کاروانسراها نشانگر نبوغ معماران ایرانی است

ایرنا/ براساس سخنان مشاور وزیر میراث فرهنگی کشور، پرونده ثبت جهانی کاروانسراها نشانگر نبوغ معماران ایرانی است.

1 آذر 1400

بازدید ارزیابان یونسکو از کاروانسرای تاریخی خواجه نظر ارس

خبرگزاری خبرنگاران- ارزیابان کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو روز آدینه از کاروانسرای تاریخی خواجه نظر در منطقه آزاد ارس بازدید کردند.

15 آبان 1400

کتاب زبان سنگسری در مهدی شهر رونمایی می گردد

رحمان فرمانی سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهدی شهر در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در سمنان، گفت: کتاب زبان سنگسری امروز 20 اسفند ساعت 16در محل فرهنگسرای نیستان شهرستان مهدی شهر و در همایش زبان سنگسری رونمایی می گردد.

11 فروردین 1400

شرح وزیر گردشگری درباره حذف گذرنامه در سفر بین ایران و ترکیه

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می گوید: حذف گذرنامه برای سفر بین ایران و ترکیه در حد یک پیشنهاد از طرف ترکیه است که باید آن را با دستگاه های امنیتی و وزارت خارجه عنوان کرد.

27 اسفند 1399

ایجاد زیرساخت های لازم در 6 منطقه گردشگری استان ایلام

شنبه زاده از ایجاد زیرساخت های لازم در 6 منطقه گردشگری استان ایلام خبر داد و گفت: تدوین سند گردشگری استان در دست اجر است.

13 مهر 1399

شکایت میراث بابت مناره های غیر مجاز یک امامزاده

ایسنا/ براساس سخنان رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میبد، شکایت میراث بابت مناره های غیر مجاز یک امامزاده صورت گرفت.

22 شهریور 1399

برگزاری دوره های مجازی آموزش صنایع دستی در بوشهر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر گفت: دوره های آموزش صنایع دستی به صورت مجازی در این استان برگزار می شود.

31 مرداد 1399

نخستین کارگاه دائمی لاک تراشی در مازندران افتتاح شد

معاون صنایع دستی مازندران از گشایش نخستین کارگاه دائمی و تخصصی لاک تراشی به مناسبت روز جهانی صنایع دستی در ساری اطلاع داد.

26 مرداد 1399

بازارچه دائمی صنایع دستی ایلام بازگشایی شد

معاون صنایع دستی ایلام از بازگشایی بازارچه دائمی صنایع دستی استان اطلاع داد.

5 مرداد 1399

رشد 8 درصدی بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی در 98

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی از افزایش 8 درصدی بیمه شدگان صندوق در سال 98 اطلاع داد.

2 تیر 1399

میراث یزد برای نجات طولانی ترین قنات جهان آستین بالا زد

خبرنگاران/یزد آب مادرچاه اصلی طولانی ترین قنات جهان که به علت قرارگیری در راستا سیلاب های اخیر استان یزد بالا آمده و آن را دچار آسیب کرده بود، به همت میراث فرهنگی استان یزد در حال تخلیه است.

31 خرداد 1399

30 اثر به فهرست موقت ایران در یونسکو اضافه می گردد

به گزارش خبرنگاران، محمدحسن طالبیان صبح سه شنبه در جشن ثبت جهانی میمند که در این روستای تاریخی در حال برگزاری است، گفت: در حال حاضر 45 اثر کشورمان در فهرست موقت یونسکو واقع شده است که سال جاری نیز 30 اثر دیگر به این فهرست اضافه خواهد شد.

28 فروردین 1399

بافت تاریخی ابرکوه مرمت و ساماندهی می گردد

خبرنگاران/یزد مرمت و ساماندهی بافت تاریخی ابرکوه در دستور کار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان نهاده شد.

28 فروردین 1399

حضور پلیس میراث فرهنگی در 32 هزار اماکن تاریخی ثبت شده کشور

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: هم اکنون حدود 32هزار اماکن تاریخی ثبت شده در کشور وجود دارد که یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی در این اماکن حضور فیزیکی کامل درند.

25 فروردین 1399

تهیه برنامه راهبردی برای ثبت جهانی هگمتانه در اولویت است

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر استفاده از ظرفیت های قانونی برای حفظ میراث فرهنگی استان همدان گفت: تهیه و تدوین یک برنامه راهبردی به منظور انجام اقدامات و فعالیت های لازم در راستای ثبت جهانی تپه هگمتانه باید در اولویت قرار...

25 فروردین 1399

نمایش سه قبضه سلاح تاریخی در کاخ موزه مشروطه

خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: سه قبضه سلاح تاریخی در کاخ موزه مشروطه سردار اسعد بختیاری جونقان در چهارمحال وبختیاری به نمایش گذاشته شد.

14 فروردین 1399
تعداد: (25)