اعتراض 40 کشور به طرح ترامپ برای افزایش تعرفه واردات خودرو

به گزارش وبلاگ هیمالیا، نمایندگان بیش از 40 کشور دنیا روز سه شنبه در نشست شورای کالای سازمان تجارت دنیای به طرح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای افزایش تعرفه واردات خودرو و قطعات آن معترض شدند.

اعتراض 40 کشور به طرح ترامپ برای افزایش تعرفه واردات خودرو

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، 28 عضو اتحادیه اروپا به همراه چین، روسیه، کانادا، سوئیس، نروژ، ترکیه، کاستاریکا، هنگ کنگ، ونزوئلا، سنگاپور، برزیل، کره جنوبی، مکزیک، قطر، تایلند و هند از جمله کشور هایی بودند که نگرانی خود را در مورد یکجانبه گرایی آمریکا منعکس کردند و خواهان انطباق سیاست های واشنگتن با قوانین بین المللی شدند.

موضوع اقدامات آمریکا با درخواست ژاپن و روسیه در دستور کار نشست اعضای سازمان تجارت دنیای قرار گرفته بود و این دو کشور در مورد احتمال فروپاشی نظام قانون محور تجارت چندجانبه هشدار دادند.

این نشست در شرایطی برگزار می گردد که رسانه ها به تازگی از تهیه طرحی در کاخ سفید برای خروج از سازمان تجارت دنیای خبر داده بودند.

این طرح که پیش نویس آن منتشر شده است، واشنگتن را از شمولیت دو اصل مهم سازمان تجارت دنیای خارج می نماید و به ترامپ اجازه می دهد که بدون کسب رضایت کنگره آمریکا، تعرفه ها را به دلخواه خود افزایش دهد.

کاخ سفید در ماه های گذشته تعرفه های سنگینی روی فولاد و آلومینیوم وارداتی وضع نموده و به تازگی هم از آنالیز طرح مشابهی برای صنعت خودرو خبر داده است.

این اقدامات با واکنش تلافی جویانه کشور های متحد و هم پیمان آمریکا روبرو شده و دنیا را به سمت یک جنگ تجاری همه جانبه سوق داده است.

منبع: انتخاب

به "اعتراض 40 کشور به طرح ترامپ برای افزایش تعرفه واردات خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض 40 کشور به طرح ترامپ برای افزایش تعرفه واردات خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید