فراوری پالایشگاهی تازه در مجاورت پالایشگاه آبادان

به گزارش وبلاگ هیمالیا، خبرگزاری خبرنگاران-مدیرپژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: طرح تثبیت و توسعه پالایشگاه ابادان به مثابه یک پالایشگاه نو است که در کنار پالایشگاه قدیم آبادان قرار می گیرد.

فراوری پالایشگاهی تازه در مجاورت پالایشگاه آبادان

به گزارش وبلاگ هیمالیا و به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی؛ آقای محمد رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره طرح توسعه و تثبیت پالایشگاه آبادان توضیح داد: باتوجه به طرح تثبیت و توسعه پالایشگاه آبادان می توان گفت پالایشگاهس تازه در کنار پالایشگاه آبادان قرار می گیرد و پالایشگاه قدیم نوسازی می گردد.

وی اضافه کرد: اگر محدودیت های کرونا وجود نداشت، این طرح باید در ایام پیش رو به بهره برداری می رسید.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تاکید نمود: باتوجه به طرح تثبیت و توسعه پالایشگاه ابادان می توان گفت یک پالایشگاه تازه در کنار پالایشگاه آبادان قرار می گیرد با این ویژگی که تمامی واحد های فرآیندی را در اختیار دارد.

علیرضا امین مدیرعامل پالایشگاه آبادان هم در این نشست با بیان اینکه پالایشگاه آبادان به پالایشگاهی مدرن تبدیل می گردد، گفت: در این طرح گازوئیل با کیفیت و دارای استاندارد یورو فراوری می گردد.

مهدی آرامی، مجری طرح توسعه و تثبیت پالایشگاه آبادان بعلاوه در این نشست ضمن اشاره به اینکه صد درصد پیمانکاران ساخت این پروژه از صفر تا صد آن ایرانی هستند، توضیح داد: 60 درصد از همکاران در این طرح گواهینامه بین المللی مدیریت پروژه دارند.

وی تاکید نمود: یکی از مهمترین تعهد های موجود در این پروژه استفاده 80 درصدی از نیرو های بومی است.

مجری طرح توسعه و تثبیت پالایشگاه آبادان توضیح داد: از دیگر اهداف این طرح باتوجه به ظرفیت 360 هزار بشکه ای آن، فراوری مازوت بالعکس پالایشگاه های دیگر در فاز دوم آن از 40 درصد به 25 درصد می رسد. آرامی گفت: بعلاوه فراوری بنزین معمولی 16 درصد، نفت سفید 25 درصد افزایش می یابد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "فراوری پالایشگاهی تازه در مجاورت پالایشگاه آبادان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری پالایشگاهی تازه در مجاورت پالایشگاه آبادان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید