لنز تازه کانن و ایجاد محتوای سه بعدی VR

به گزارش وبلاگ هیمالیا، لنز جدیدی که به وسیله شرکت کانن فراوری شده، هم در صنعت تصویر برداری و هم در حوزه فیلمبرداری قابل استفاده است.

لنز تازه کانن و ایجاد محتوای سه بعدی VR

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی وبلاگ هیمالیا، به نقل از theverge، شرکت کانن تا به امروز عجیب ترین لنز را برای سیستم دوربین بدون آینه EOS R فراوری نموده است: دو لنز فیش آی 5.2 میلی متری f / 2.8 که فاصله کانونی آنها 60 میلی متر است و برای ایجاد تصاویر و محتوای ویدئویی 3D VR مورد استفاده قرار می گیرد.

کانن از Oculus Quest 2 به اسم یک هدف سخت افزاری بالقوه یاد می نماید و می گوید: این اولین لنز قابل تعویض دیجیتالی در دنیا است که می تواند تصاویر استریوسکوپی 3D VR 180 درجه را با یک سنسور و تصویر واحد ضبط کند. از این لنز می توان برای فیلمبرداری حداکثر 8K در EOS R5 استفاده کرد که به نظر می رسد تنها دوربینی است که این کار را می نماید.

کانن در حال انتشار به روزرسانی سیستم عامل 1.5.0 برای R5 است. بعلاوه در پی ایجاد یک افزونه Premiere Pro و یک برنامه تبدیل فایل مستقل به نام EOS VR Utility است. این شرکت، این ترکیب را EOS VR System می نامد و نرم افزار آن را در دسترس قرار خواهد داد. لنز نو Canon VR به علت تقاضای زیاد برای محتوای با کیفیت بالا 3D 180º VR ایجاد شده است. از آنجا که محتوای VR در همه بخش ها از آموزش، مسافرت، ورزش، رویداد های زنده و مستندات رایج است، Canon در پی سرمایه گذاری در این بخش است.

لنز نو Canon RF 5.2mm F2.8L DUAL FISHEYE به طیف وسیعی از لنز های سری L ملحق می گردد و دارای حلقه قرمز قابل تشخیص است. ویژگی دیگر Canon RF 5.2mm F2.8L DUAL FISHEYE نگهدارنده ژلاتین در قسمت پشتی است. این فیلتر ها برای حفظ سرعت شاتر و دیافراگم معمولی هنگام عکاسی در شرایط روشن استفاده می گردد.

با وجود داشتن لنز تخصصی، کانن اطمینان حاصل نموده که عملکرد های فوکوس دستی مانند گذشته با حداکثر اوج MF به وسیله R5 دقیق است. قیمت این لنز 1.999 دلار اعلام شده، در حالی که EOS R5 با قیمت 3.899 دلار به فروش می رسد. این یک لنز گران قیمت است، و مناسب بیش تر دوربین های VR اختصاصی مانند Insta360 Pro 2 نیستۀ لنز و نرم افزار هر دو در ماه دسامبر به بازار عرضه می شوند.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "لنز تازه کانن و ایجاد محتوای سه بعدی VR" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لنز تازه کانن و ایجاد محتوای سه بعدی VR"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید