رکورداران تست کرونا در میان کشورهای جهان؛ حمله به سمت کرونا!

به گزارش وبلاگ هیمالیا، شیوع ویروس کووید-19 جهان را به نقطه ای بحرانی به در حوزه بهداشت و سلامت عمومی رسانده است. این بیماری که حالا به مرحله همه گیری جهانی و پاندمی رسیده است هنوز درمان یا راه پیشگیری و واکسن موثری ندارد. آمار رسمی مبتلایان شناسایی شده به این بیماری تا به امروز 2 میلیون 498 هزار و 480 نفر در سراسر جهان است که از این تعداد 171هزار و 333 نفر جان خود را از دست داده اند و 657 هزار و 832 نفر هم بهبود پیدا کرده اند.

رکورداران تست کرونا در میان کشورهای جهان؛ حمله به سمت کرونا!

کشورهای مختلف جهان راهکارهایی را برای کنترل شیوع این بیماری در نظر گرفته اند؛ اجرای قرنطینه سراسری، منطقه ای و شهری، طرح فاصله گذاری اجتماعی، کنترل تردد، اجرای دورکاری و تعطیلی مراکز تا اجرای غربالگری و دریافت تست کرونا از شهفرایندان و موارد مشکوک ابتلا به کرونا بخشی از این اقدمات پیشگیرانه هستند.

سازمان جهانی بهداشت یکی موثرترین راه پیشگیری و کنترل شیوع کرونا را غربالگری و شناسایی مبتلایان از طریق تست گیری ویروس کرونا از افراد معرفی کرده است. به این شکل که هر چه تعداد تست های گرفته شده از افراد بیشتر باشد، مبتلایان بیشتری به خصوص در دوره نهان بیماری شناسایی می شوند تا با اعمال قرنطینه، کنترل روابط اجتماعی و طی شدن فرایند درمانی از ابتلا افراد بیشتری به ویروس کووید-19 جلوگیری می گردد. در حقیقت یکی از مهم ترین معیارها برای دقیق بودن آمار مبتلایان و موفقیت در کنترل این بیماری میزان دسترسی مردم به این تست و تعداد کسانی است که تست کرونا داده اند.

در این زمینه کشورهای مختلف هر کدام بسته به سیاست های مقابله و توانایی و امکانات خود از شهفرایندان شان تست کرونا گرفته اند که به بررسی شرایط تست گیری در برخی از کشورها می پردازیم. البته آمار دقیقی از تعداد تست های گرفته شده در سراسر جهان وجود ندارد، اما آمار تعداد تست های ثبت شده در بسیاری از کشورها در دسترس است.

در واقع تست بالای کرونا یکی از سیاست های اصلی برای مهار این بیماری ست که به سیاست تهاجمی برای پیشگیری از این بیماری برمی گردد. به این شکل که کشورها با تست در مقیاس گسترده سریع تر مبتلایان را شناسایی و از چرخه روابط اجتماعی خارج کنند.

در ایران اما آمارهای تست کرونا نشان می دهد، ما جز کشورهایی با تست کرونای محدود هستیم. طبق آمار رسمی وزارت بهداشت تا به امروز نزدیک به 377 هزار تست کرونا اجرا شده که در مقایسه با دیگر کشورها رقم بالایی نیست.

آمریکا

ایالات متحده آمریکا که از نظر تعداد مبتلایان طبق آمار رسمی با بیش 792 هزار مبتلا در رتبه اول قرار گرفته است که 42 هزار نفر آنان جان خود را از دست داده اند، در زمینه تست گیری هم بالاترین تعداد تست ویروس کرونا را داشته است.

در آمریکا تا به امروز از 4 میلیون و 27 هزار و 367 نفر تست کرونا اخذ شده است که به معنای تست گیری از 12 هزار و 167 نفر در هر 1 میلیون نفر است. به عبارت دیگر از 1.2 درصد جمعیت کشور آمریکا تست کرونا داده اند.

روسیه

کشور روسیه که دیرتر از بسیاری از کشورها کرونا به آن وارد شد رتبه دوم تست گیری از مردم در جهان را دارد. در روسیه از 2 میلیون و 142 هزار و 604 نفر تست کرونا اخذ شده است که به معنای 14 هزار و 682 تست در هر 1 میلیون نفر است.

جالب است بدانید که روسیه از نظر تعداد مبتلا پس از ایران و چین در رده دهم جهان قرار گرفته است و تعداد مبتلایان این کشور 52 هزار و 763 نفر است.

آلمان

این کشور که رتبه پنجم تعداد مبتلایان در جهان را با 147 هزار و 65 مورد داراست، در زمینه تست ویروس کووید-19 رتبه سوم جهان را با 1 میلیون و 728 هزار و 357 تست ثبت شده دارد. یعنی در آلمان در بین هر 1 میلیون نفر از 20 هزار و 629 نفر تست گرفته شده است که به عبارت دیگر می گردد گفت تا امروز 2 درصد از مردم آلمان تست کرونا داده اند.

ایتالیا

ایتالیا به عنوان مرکز شیوع ویروس در اروپا هم رده چهارم تعداد تست کرونا در جهان را در اختیار دارد. در این کشور تا به امروز از 1 میلیون و 398 هزار و 24 نفر تست اخذ شده است که نشانگر 23 هزار و 122 تست از هر 1 میلیون نفر در این کشور است. ایتالیا با 181 هزار مبتلا، سومین کشور از نظر تعداد مبتلا در جهان است.

امارات متحده عربی

شاید جالب ترین نام در این فهرست امارات باشد که با 7 هزار و 260 مبتلا توانسته است رتبه ششم تعداد تست را در جهان با ثبت 790 هزار تست داشته باشد. امارات از نظر تعداد تست نسبت به جمعیت هم رتبه چهارم را در جهان دارد با 79 هزار و 875 تست از هر 1 میلیون نفر، یعنی 7.9 درصد جمعیت امارات تست کرونا داده اند!

ترکیه

همسایه غربی کشورمان با نزدیک 90 هزار مبتلا به کووید-19 توانسته است تا به امروز 673 هزار و 980 تست از شهفرایندان خود بگیرد و از این نظر در رتبه هفتم جهان قرار گرفته است، یعنی در میان هر 1 میلیون نفر از 7 هزار و 991 نفر تست گیری شده است.

نروژ

کشور 5 میلیون و 300 هزار نفری نروژ در شمال اروپا تا به امروز 2.6 درصد جمعیت کشور را مورد تست کرونا قرار داده است. این کشور با 7 هزار و 106 مورد مبتلا به ویروس کرونا، تا امروز از 143 هزار و 225 نفر تست کرونا گرفته است.

ایسلند

بالاترین آمار تست گیری به نسبت جمعیت در جهان متعلق به کشور ایسلند است. این کشور اسکاندیناوی با 364 هزار و 134 نفر جمعیت تا امروز از 43 هزار و 143 نفر تست کرونا گرفته است یعنی 12.6 درصد جمعیت این کشور تست کرونا داده اند. ایسلند 1773 مبتلا به کرونا دارد.

به عبارت دیگر ایسلند در مقیاس یک میلیون نفر از 126 هزار و 429 نفر تست گیری کرده است.

بحرین

کشور بحرین با جمعیتی یک میلیون و 600 هزار نفری تا امروز 1907 مورد مبتلا به کرونا داشته است و از 89 هزار و 225 نفر تست گرفته است. یعنی تقریبا از 5.2 درصد جمعیت این کشور تست کرونا اخذ شده است.

قطر

با 0.2 درصد آمار ابتلا از جمعیت یعنی 6 هزار و 15 نفر در قطر مبتلا به کووید-19 شده اند، اما از آن طرف 2.2 درصد کل مردم قطر هم تست کرونا داده اند. تا به امروز 64 هزار و 620 تست شناسایی و غربالگری کرونا در قطر ثبت شده است.

منبع: ایرنا زندگی

به "رکورداران تست کرونا در میان کشورهای جهان؛ حمله به سمت کرونا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورداران تست کرونا در میان کشورهای جهان؛ حمله به سمت کرونا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید